fredag den 18. juni 2010

lillemors pølser igen, med ønske om oprejsning til lillemors Pølser/ lillemors penis

Lillemors pølser/ lillemors penis, er blevet hængt ud grundet manglende hygiejne.

Lillemors Pølser, Omøgade 14, 2100 København Ø:

fra http://ekstrabladet.dk/

’Pølser, frikadeller og kamsteg stod opbevaret ved 15 grader’, skriver kontrollanterne i rapporten den 20. maj i år. De må max opbevares ved fem grader. Medarbejderen hos Lillemors Pølser forklarede, at køleskabet ved en fejl havde været slukket, og alle fødevarerne blev smidt ud. Det kunne i princippet også godt have været tilfældet, men idet hun ikke var i gang med at kassere maden, da kontrollen lagde vejen forbi, går den forklaring ikke, forklarer Wirlander.

Derudover har pølsevognen ikke faciliteter til at vaske hænder. Man bruger ikke rindende vand, men et kar med lunken vand. Egenkontrollen kunne pølsebiksen heller ikke dokumentere.

Smileyer: sur, glad, mellemglad og glad

Bøde: 5.000 kroner

Konfrontation: Indehaver af Lillemors Pølser Henriette Øe forklarer, at hun først opdagede de fordærvede madvarer, da den kvindelige kontrollant mødte op og ville have kasseret dem med eller uden fødevarestyrelsen.

– Man støder panden mod en mur med de regler. Det her er, hvad man får ud af at være ærlig. Jeg kunne ligeså godt have fyldt hende med løgn, og det fortryder jeg næsten, at jeg ikke gjorde. Men jeg får sikkert ikke noget ud af at klage. Der er rettet op på det hele nu, siger hun.

– Jeg tømmer jo karet med vand ud i risten på vejen, hver gang jeg har vasket hænder.

med ønske om oprejsning til lillemors Pølser/ lillemors penis

Ingen kommentarer: